Jumaat, 10 Mei 2013

MENDAPATKAN KAKI

Aku terlihat di depan sana tu ada sedikit pengharapan. Tapi keadaannya samar-samar. Masih belum jelas lagi. Aku pun merangkak perlahan-lahan untuk menghampiri pengharapan tu. Baru sedikit aku merangkak ni. Jangan mengeluh, kena kuat.

Ini sebagai suatu permulaan untuk aku mendapatkan kaki semula. Sama seperti budak kecik. Mulanyakan dari bawah. Takda yang lahiriahnya terus boleh berjalan. Seharusnya, lumrah ini yang perlu aku lalui. Pergerakannya semua menggunakan lutut. Sampai bengkak-bengkak lutut. Biar sahaja bengkaknya supaya nanti kenal erti kepayahan.

Usaha merangkak ni harus diteruskan. Sebab, di hadapan itu ada tanda sebuah pengharapan. Kalau tidak merangkak manakan boleh aku sampai pada pengharapan tu. Harus kuat!.

Ayuh!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan