Rabu, 8 Mei 2013

BELAJAR

Bismillahirrohmanirrohim. Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Mengasihani.

Sekarang ni baru teringat nak menukang kembali disini selepas satahun leka dengan perkara-perkara yang tidak masuk akal. Sekarang adalah berbeza dengan yang lalu. Semuanya berbeza dan berubah sama sekali. Cara aku berjalan. Cara aku bercakap. Cara aku bergaul. Segalanya berubah disebabkan suatu peristiwa yang meragut semua perlakuan itu. Sekarang, aku mula dari bawah untuk kali kedua!. Huh!.

Lelah sakit harus aku hembus sekuatnya biar hilang dan lenyap. Bukan merungut tapi itulah salah satu cara yang ada untuk bangkit kembali.

Terkadangnya, lelaki juga harus menangis sehebat boleh. Bukan menunjukkan lelaki itu lembik ketika menghadapi dugaan tetapi itu lah caranya untuk melepaskan kesakitan itu bersama airmata. Biar berapa kali pun menangis. Biarkan!. Nanti kelak sakit lelah perih itu hilang.

Biarpun kebangkitan kali ini membuatkan aku terkadang jatuh tersungkur tanpa sebab, aku harus juga bangkit biar pun terpaksa memapah perlahan-lahan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan